سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جامعه در بستر زمان

 

صِبْغَةَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً وَ نَحْنُ لَهُ عابِدُونَ بقره (138) 

1- درمیان همه رنگها رنگ و نگارگیری خداوند جلوه­ ی دل­رباتری دارد.

2- باگرفتن رنگ خدا رنگ منیت، تعصب های نژادی، قبیله ای و هوسهای شیطانی همه کنار می رود. اگر چیزی رنگ خدای گرفته باشد هرگز زایل شدنی نیست ولو این که لیترها آب برای پاک کردن شان مصرف کرد مانند رنگهای زیبایی که خداوند برای پرهای طاووس عنایت فرموده. برعکس اگر تخم مرغ را رنگ کنی به محض این که آب برسد پاک می شود.تمامی فرزندان آدم بویژه آنانکه بیشتر مورد توجه مردم هستند مانند روحانیت ممکن رفتار و عملکردشان رنگ غیرخدایی بگیرد. لذا بسیار باید مواظب بود. رویکرد مادی، تجمل گرایی رفاه طلبی و رقابتهای منفی از دامهای رنگهای غیرخدایی است.

3- تسلیم محض فرمان خداوند بودن یعنی صبغه الله. همه رنگها به مرور زمان کمرنگ وبی رنگ می شود اما رنگ خدایی همیشگی و پایدار است: وَ لا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلهاً آخَرَ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ کُلُّ شَیْ‏ءٍ هالِکٌ‏ إِلاَّ وَجْهَهُ لَهُ الْحُکْمُ وَ إِلَیْهِ تُرْجَعُونَ  قصص(88)

عبادت، ایمان و اخلاص است که ماندگاری دارد و مورد توجه اولیای الهی است. در حدیثی از امام صادق نقل شده؛ شخصی ددر دیوار خانه ش شکافی ایجاد می ککرد امام پرسید، چکار می کنی؟ ان شخص جواب داد برای انی که دود اجاق منزل بیرون رود. امام فرمود: می توانی این منظور را داشته باشی که روزنه ای ورود روشنایی قرار دهی تا اوقات نماز را نشناسی. بلی به کاری می شود رنگ خدایی داد. درس خواندن تبلیغ معرف نمودن می تواند رنگ خدایی داشته باشد. همینطور تمام کارهیروزانه ما می تواند رنگ خدایی به خود بگیرد. ورزش اگر برای سلامتی و سلامتی برای عبادت خدا انجام شود در حقیقت کارما رنگ خدایی به خودگرفته. یعنی تمام کار های روزانه مای می تواند رنگ خدایی داشته باشد. اگر یکی یکی بشماریم مطالب به درازا می کشد شما می توانید از نهیه صبحانه گرفته تا مقداری خرید برای تهیه شام و خوردن شام برای و ... برای این قدرت وتوانایی داشته باشیم برای این که خدایمان با وجود سالم عبادت کنیم همه رنگ خدایی به خود می گیرد.  

 

 

 

  

 

 

 


ارسال شده در توسط حبیب الله صداقت